Wat is een ander woord voor "Niet Stressbestending"?

En dan niet Labiel ofzo... Ik raak altijd ietsiepietsie in paniek als er te veel op mn bordje komt, wel kan ik dat goed "om turnen" door er weer hard tegen aan te gaan, maar wil graag weten hoe "niet stressbestendig" ook wel genoemd wordt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik ben nl. bezig met een opdracht van mijn opleiding waarin ik mijn sterke en zwakke kanten moet analyseren...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou zoiets schrijven als: Ik hou er niet van als er meerdere werkzaamheden gelijk van mij gevraagd worden. Ik concentreer me graag op één taak die ik dan tot in de puntjes uit zal voeren en ruim voor de deadline af zal hebben omdat ik er niet van hou alles op het laatste moment af te moeten raffelen.

Stressgevoelig... Snel uit het veld geslagen... Zachtgevoelig... fijngevoelig...

Tja, als je een sollicitatie aan het schrijven bent zou ik het hebben over dat je van gestructureerd werken houdt of gewoon helemaal niet noemen. Wel natuurlijk opletten of de baan die je kiest niet onherroepelijk veel stress meebrengt natuurlijk :)

gestresd! (schrijf ik dit nu goed?)

Niet goed bestand tegen spanning, niet bestand tegen druk, niet bestand tegen paniek.

Je moet gewoon schrijven dat je je liever op 1 ding concentreert en dat goed wil doen, dan dat je je op meerdere zaken tegelijk moet richten. Dan omzeil je het stress-verhaal. Succes!

Niet stressbestendig wil zeggen dat je er moeite mee hebt het overzicht in het geheel te bewaken. Als je geen prioriteiten kan stelllen en alles komt op je af zou je snel in paniek kunnen raken. Als je snel kunt schakelen en de belangrijkste punten eruit haalt op dat moment die gedaan moeten worden heb je het onder controle. Succes met je opleiding.

Stressgevoelig

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100