Wat is een ander woord voor "Niet Stressbestending"?

En dan niet Labiel ofzo... Ik raak altijd ietsiepietsie in paniek als er te veel op mn bordje komt, wel kan ik dat goed "om turnen" door er weer hard tegen aan te gaan, maar wil graag weten hoe "niet stressbestendig" ook wel genoemd wordt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik ben nl. bezig met een opdracht van mijn opleiding waarin ik mijn sterke en zwakke kanten moet analyseren...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
7.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig las ik Hufke's reaktie vóór ik ging typen : ik dacht óók nl. in 'dat je houd van structuur', of 'graag structuur aanbrengt in een (werk)-taak'. Je zou ook iets kunnen schrijven in de richting van 'systematisch werken'. Ik ken dit : ik word nl. ook chaotisch van teveel op m'n bordje - succes met je analyse!!

Het beste antwoord

Ik zou zoiets schrijven als:
Ik hou er niet van als er meerdere werkzaamheden gelijk van mij gevraagd worden. Ik concentreer me graag op één taak die ik dan tot in de puntjes uit zal voeren en ruim voor de deadline af zal hebben omdat ik er niet van hou alles op het laatste moment af te moeten raffelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Stressgevoelig... Snel uit het veld geslagen... Zachtgevoelig... fijngevoelig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gestresd! (schrijf ik dit nu goed?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, weer wat geleerd. Ik streef het altijd met twee s-en (gestresst), omdat het (naar mijn idee) van het woord stress komt.
Niet goed bestand tegen spanning, niet bestand tegen druk, niet bestand tegen paniek.
amc
14 jaar geleden
Je moet gewoon schrijven dat je je liever op 1 ding concentreert en dat goed wil doen, dan dat je je op meerdere zaken tegelijk moet richten.

Dan omzeil je het stress-verhaal.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet stressbestendig wil zeggen dat je er moeite mee hebt het overzicht in het geheel te bewaken.
Als je geen prioriteiten kan stelllen en alles komt op je af zou je snel in paniek kunnen raken.
Als je snel kunt schakelen en de belangrijkste punten eruit haalt op dat moment die gedaan moeten worden heb je het onder controle. Succes met je opleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stressgevoelig