Waar komt de naam malle molen vandaan?

De draaimolen op de kermis wordt ook wel eens malle molen genoemd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Het is samengesteld uit het Middelnederlandse werkwoord mallen, wat 'dwaasheden uithalen' betekende, en molen. De term is te vergelijken met de verouderde term mallewagen, wat de kar was waarop op vastenavond de leden van een narrengilde rondreden.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een mallemolen is een samenstelling van het Middelnederlands mallen wat dwaasheden uithalen betekent en molen.