Spreek je Suite uit als "Soet" of als "Swiet", in "Creative Suite"?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
4.6K

Het beste antwoord

Dat spreek je uit als "swiet", een "soet" is namelijk een suit (zonder e), en dat betekent "pak".

Toegevoegd na 2 uur:
Volgens de bron is het ook "swiet", maar als het woord betrekking heeft op een set bij elkaar passende meubels, dan is "soet" ook toegestaan.
gvrox
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tik bij google translate van engels naar nederlands in: in dit geval creative suite En dan zul Je horen dat je creative swiet zegt.

Toegevoegd na 3 uur:
Klik wel even op het luidsprekertje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frans woord, normaal zeg je bij Suite Swiet

Het is nu engels, ik heb een filmpje bekeken van de programmeurs en daar zeggen ze toch soet.

Ik vind het zelf erg raar, het gaat ook redelijk snel

Je kan ook zeggen CS6 :P

Fijne dagen nog!

Gr