Op welke moment gebruik je het woord 'the' in een Engelse zin? En wanneer niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
4.4K

Het beste antwoord

Niemand heeft nog geantwoord wanneer je in een Engelse zin géén bepaald lidwoord "the" gebruikt:

Bij geografische namen gebruik je 'the' niet bij
- namen van continenten, landen en staten (maar wel bij 'Nederland' en de 'Verenigde Staten' en in Brits Engels soms bij Libanon, Soedan en Gambia)
- namen van steden en provincies (maar wel bij Den Haag)
- straatnamen, namen van meren en baaien
- namen van bergen (maar wel als de naam van de berg niet Engelstalig is, en bij bergketens)
- namen van eilanden (maar wel bij een eilandengroep).

Dus in het Nederlands zeg je: Ik woon in de Kerkstraat. Maar in het Engels wordt dat: I live in Churchstreet.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

Overal waar je in het Nederlands "de" zou gebruiken:

De man
De vrouw

De kamer...........

Toegevoegd na 51 seconden:
En wanneer niet?
Als je het lidwoord "the" niet nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En overal waarbij je "het" gebruikt. Het paard/The horse...
Op het moment, dat er een lidwoord vereist is. Dat kan in een zin zijn, maar ook om een voorwerp aan te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@denkerin, kan het zijn, dat jouw reactie bij het verkeerde antwoord staat?
The vertaalt in het Nederlands is: De of Het. dus wanneer je de of het in het Nederlands zou gebruiken gebruik je ze ook in het engels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
The wordt vrijwel nooit vertaalt met een, daarvoor heb je het lidwoord a(n)
We gebruiken 'the' als we vrijwel zeker weten dat de gesprekspartner weet over wie of wat we het hebben.

voorbeeld;
Het brood dat je at was oud- The bread you ate was old.

We gebruiken ook 'the' als datgene waarover we praten al eerder genoemd was.

I have two cats; a male and a female. The male is three
and the female five years old.

Verder gebruik je 'the' als het over geografische punten gaat.

The North Pole, the Nile.
en als er ergens maar één van is.
voorbeeld;
the White House, the earth, the wind.

Tot slot; 'the' moet ook worden gebruikt als datgene waar w over praten, de beste, de échte , de bekendste enz. is.

You mean you saw the Queen?

Toegevoegd na 2 dagen:
Wordt iets meer algemeen gezien, wordt 'the' niet gebruikt. Zo is het bijv." life sucks" als je het leven in het algemeen niet leuk vindt. Je zegt echter wel 'the life of Brian' want het gaat hier over een bepaald leven en wel om dat van Brian. Of; 'Theatre is enjoyable' maar 'the Theatre at West End is enjoyable'.
amc
11 jaar geleden
Wat ik mis in de al gegeven antwoorden zijn de gevallen waarin het Nederlands wel een bepaald lidwoord (de, het) gebruikt en het Engels niet, of andersom. Misschien is dit wel wat de vraagsteller bedoelt.

Voorbeelden:
- Life is good - Het leven is mooi
- Will I go to heaven? - Ga ik naar de hemel?
- To the satisfaction of - tot tevredenheid van
- Prices are still rising - De prijzen stijgen nog steeds
- Most teachers are nice - De meeste leraren zijn aardig
- Spring is coming - De lente komt eraan
- School starts at 9 - De school begint om 9 uur
- They went to church - Ze gingen naar de kerk
- Society - de maatschappij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Dit is echter nog géén antwoord op de vraag (^-^).