Wat zijn de regels tegenwoordig voor adressering en aanhef?

Bij ons op kantoor worden veel adressen ingevoerd a.d.h.v. bankafschriften. Deze zijn niet altijd compleet en duidelijk en er komen nog wel eens vragen naar boven.

Zoals bv het gebruik van het woord 'erven'... persoonlijk vind ik het 'not done' dit te gebruiken in adressering en aanhef maar het staat wel op de afschriften.

Verder worstelen we met dubbele achternamen als 'Jansen-Peters'. Vroeger kon je er van uit gaan dat dit een getrouwde mevrouw was. In de huidige maatschappij kan dit ook een getrouwde meneer zijn.

Hoe gaan anderen hier mee om?

Toegevoegd na 9 minuten:
En het gebruik van jr. en sr. ... wordt dat nog gedaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als jullie ervoor kiezen om de adressen op te stellen nav bankafschriften is dit het duidelijke gevolg. Dit is dus geen handige methode. Of jullie moeten er voor kiezen om een andere methode te gaan bedenken of letterlijk overnemen wat er op het bankafschrift staat. Bij erven moet je dat wel overnemen want het gaat om de afwikkeling van zaken die te maken hebben met een overleden persoon. Junior en senior: staat dat op een bankafschrift? Zoja: overnemen dus. Bij Jansen-Peters zou ik gokken op mevrouw Jansen-Peters maar omdat het een bankafschrift is zal het vaak om het nummer gaan van de bankrekening van meneer of mevrouw Jansen en meneer of mevrouw Peters. Wie jou betaalt heeft weet je niet. Dus je adressering naar mevrouw Jansen-Peters hoeft niet te kloppen, ook al omdat het meisjesnaam Jansen kan zijn of meisjesnaam Peters (je mag zelf beslissen wat voor staat). Hebben die mensen helemaal geen contact met jullie voor ze hun geld overmaken? Kunnen jullie niet met klantnummers werken die ze krijgen via een website of iets dergelijks en die ze moeten invullen als ze geld overmaken?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100