Hoe kan ik me goed voorbereiden op een taalniveautest?

Ik heb binnenkort een taalniveautest Frans. Hoe kan ik mij hierop voorbereiden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de site WRTS kan je heel makkelijk woorden leren. je kan er ook andere dingen leren zoals betekenissen van woorden. je moet (bijna) alles wel zelf invoeren. Bronnen:
- http://www.wrts.nl/

Antwoorden (1)

Een taalniveautest is om te kijken op werk niveau je de taal beheerst dus eigenlijk hoef je je daar niet (goed) voor voor te bereiden. Maar ik kan me goed voorstellen dat sommige woorden iets zijn weggezakt. Je weet ze wel maar misschien kom je er iets minder snel op omdat je de taal niet zo vaak gebruikt. Dat hebben mensen minder bij engels omdat je die taal vaker hoort op bijv. televisie.

Ik zou zelf via de website woordjesleren een paar overhoringen doen. Misschien staat er al een methode tussen waarmee je hebt gewerkt of kies een willekeurige.
Je krijgt dan een scherm voor je waar je als het ware 2 tabbladen hebt: invoeren en overhoren.
Als je kiest voor die laatste krijg je een overhoring. Ik zou zelf niet eerst de lijst die bij 'invoeren' staat doornemen, je wilt op basis van je huidige kennis eerst jezelf testen lijkt mij.

En daarnaast zou ik de basisregels grammatica nog doornemen, als ondersteuning. (bron 2)

Maar besteed er niet teveel tijd aan... Het is geen examen, het is puur een middel om te kijken op welk niveau je zit.