Is er een woord voor het uitvinden van medicijnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat woord is kwakzalverij. Ik plaats het maar als reactie en niet als antwoord, want de vele onwetenden, zullen dit al antwoord wel niet kunnen waarderen. De meeste van die medicijnen maken mensen eerder zieker dan beter. Het betreft slechts symptoombestrijding, maar dan wel met de nodige tientallen mogelijke bijwerkingen. En het lost de oorzaak van de ziekte niet op... Maar ja, dat levert wel geld op.
Op gezonde natuurlijke geneesmiddelen kan geen patent worden aangevraagd... Dus hebben we ziekenhuizen en geen beterhuizen.
Want artsen bestuderen ziektes, in plaats van gezondheid...

Het beste antwoord

geneesmiddelenontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geneeskunde is het interdisciplinaire vakgebied dat zich richt op de invloed die ziektes of afwijkingen hebben op het menselijk functioneren, zowel fysiek als psychisch, met als doel het herstellen van de gezonde toestand, het verzachten van symptomen of het voorkomen (preventie) van (ergere) pathologie. Mensen die bekwaam zijn in dit vak worden arts of geneesheer genoemd. De medische wetenschap is het geheel aan kennis op medisch, farmacologisch en biologisch terrein dat de geneeskunde mogelijk maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou dan denken aan farmacologie. Die bestudeert de invloed van stoffen om hiermee medicijnen te ontwikkelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Anders dan een arts of medicus richt een farmacoloog zich heel specifiek op het ontwikkelen van medicijnen. Medicijnen worden geproduceerd door farmaceutische bedrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Laborant" kun je ook zeggen.

Toegevoegd na 49 seconden:
Of "medisch laborant"