Hoe spreek je Ordzhonikidzevskaya uit?

Ik zag de Russische plaatsnaam staan op Wikipedia, en ik ben zeer benieuwd hoe je dat uitspreekt. Is de o gewoon een o als in tol, of een oo als in boot, of iets anders? Hetzelfde voor de andere letters.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Or (korte o) dzjo (het zelfde als j in het franse woord je alleen niet zo zacht en dan weer een korte o) nie ( de n zacht en ie van niet) kie (k zacht ie van niet) d ze (z zacht) vska ja
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Google translate weet er raad mee, maar of het ergerns op slaat? Dat mag je zelf beoordelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mijn vriendin klopt de uitspraak zo wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De uitspraken van je voorbeelden zijn gewoon juist, ze zijn gewoon niet zoals een geboren Nederlander ze uit zou spreken, het klinkt raar en onnatuurlijk en is niet vloeiend. Er wordt echter geen kraafmagginnee gezegd (wat een foute uitspraak zou zijn van dat woord).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet volledig, maar verstaat het wel, en kan ook gewoon een russisch geschreven woord uitspreken.
Ort zo ni kizevs kaya, zegt mijn computer, maar ook ik ben geen Rus. Maar plaatsnamen zegt hij meestal wel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
En waar liggen dan klemtonen op?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ni, als nie, ki, als kie, ka, als kaa, ja, als jaa.
Amadea
11 jaar geleden
Ik bedoel: zeg je kízevs of kizévs, en káya of kayá?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niekiezevs, eerste optie kaya, ik weet niet hoe ik dat streepje erop moet krijgen.
Amadea
11 jaar geleden
Dan toets je eerst het aanhalingsteken en vervolgens de klinker in. In plaats van a krijg je dan á.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O ja, dat was hem, zal proberen het nu te onthouden, bedankt.