Ja het is een onregelmatige vorm van willen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jazeker!

Als je netjes wilt overkomen spreek je van ``wilde``.
Maar ``wou`` mag ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
`` Wou is net zo netjes als wilde``
Dat is jou mening! Maar vraag het eens aan je oma, of andere mensen van vergevordere leeftijd.
Ik voorspel je dat oudere mensen er veelal anders over zullen denken dan jij. Probeer het maar.
Veel huizen hebben een naam, een bekende naam is: krek wak wou. Dit betekent, precies wat ik wilde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja is een normaal Nederlands woord, is onvoltooid verleden tijd van willen. Zie site
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het gevoel dat veel mensen liever "wilde" horen, die reactie krijg ik wel eens. "Wou? Wou!?" Maar ik gebruik het zelf altijd en het staat nog in de Dikke van Dale ook!

(wil·len, wilde of wou)

Dus als je het wou gebruiken, gewoon doen! XD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkwoord willen kent in de verleden tijd twee
vervoegingen: zowel de regelmatige vormen wilde en wilden als de onregelmatige vormen wou en wouden of wouen. De enkelvoudsvorm wou wordt minder in de schrijftaal gebruikt; de meervoudsvorm wou(d)en is geheel beperkt tot de spreektaal.

Wou en wou(d)en zijn ontstaan uit de oudere vormen wolde(n) (vgl. Duits wollte(n)).