Wat is het Antoniem van “delicatessen”?

Krab bijvoorbeeld, wordt door veel mensen gezien als een delicatesse. Extreme waren zoals de Doerian-vrucht, wordt door velen verafschuwd.

Mijn vraag is nu: Wie weet er een mooi tegengesteld woord - of uitdrukking - voor “delicatesse”.
"Bagger", of de woord combinatie “anti-delicatesse” had ik al gevonden, maar misschien dat iemand iets beters weet?

Toegevoegd na 22 uur:
Hetgeen Amadea voorstelt is de richting waarin ik het zoek. Een “officieel” of “fatsoenlijk” woord. Onappetijtelijk, en vooral “degoutant” waaruit “degoutementen” gehaald zou kunnen worden, is prachtig! Nog iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Felicatessen ? (van felicaliën)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of "Douwvoer"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doerian-vrucht is echt heerlijk, stinkt wel :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
GV+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teiltjesvuller
bahlicatesse
viescuisine
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
faecescatesse

Het beste antwoord

Delicatesse: verfijnd, zinnestrelend, aangenaam zacht, lekkernij. Wat is daar het tegenovergestelde van: grof, onaangenaam, hard, vies. Welk zelfstandig naamwoord past daarbij:

Onappetijtelijkheid, in meervoud onappetijtelijkheden.

Toegevoegd na 2 uur:
Het Vlaamse woord 'degoutant' is ook van toepassing. Maar daar kan ik geen zelfstandig naamwoord bij vinden. Dan zou je er een nieuw woord van kunnen maken: degoutementen. Met de betekenis "etenswaren die onsmakelijk, walging opwekkend, weerzinwekkend zijn".
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het antoniem van onappetijtelijkheid lijkt me appetijtelijkheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heeft menno wel gelijk aan, maar "onappetijtelijkheden" vind ik wel in de goede richting gaan.
Graag wacht ik nog meer ideeën en reacties af.
Amadea
11 jaar geleden
Wat flauw om een minduim te geven. Ik heb er veel tijd in gestoken, en het zo zorgvuldig mogelijk geformuleerd. Wat geeft iemand het recht om dat niet waardevol te vinden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee. Ik vind minduimpjes, zonder onderbouwing of betere suggestie ook een beetje zinloos. Ik vind het ook wel in de buurt komen. Maar ik zit nog te broeden op het helemaal perfecte antwoord.
Ik zie dat eten zo voor me.... :-p Maar hoe ik het moet noemen, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel goed Amadea. Speciaal het "degoutant"!

Andere antwoorden (2)

"onbestemd prutje" noem ik zoiets meestal :-)

Nog wat termen, die een beetje in de buurt komen (maar helaas niet exact het tegengestelde van delicatesse zijn)

- smurrie, prutje, brij, derrie
- flauwe hap/snelle hap/smakeloze hap
- campingvoer
- gruwel
- iets goors, iets walgelijks, iets misselijkmakends

Misschien schiet me nog iets beters te binnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewone hap