Mooie tekst voor een tattoo?

Ik wil misschien een tattoo laten zetten, en ik wil heel graag een vogel. Zoiets als hieronder..

En een mooie tekst erbij over een vogel of iets met vrij worden of wegvliegen etc. Iets in die richting. Of iets met een vogelkooi.

Soort afsluiting van een moeilijke periode, ''bevreiding''. :)
Hopelijk hebben jullie een mooi idee.. ;)

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ben ook meer van de engelse teksten, of andere talen. Nederlands is het niet helemaal, tenzij het echt een hele goede tekst is.. ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Het beste antwoord

Misschien het chinese teken vrijheid?
Ik ga verder nog even zoeken en nadenken voor je, als me iets te binnen schiet, dan voeg ik het toe.

Toegevoegd na 10 minuten:
deze vind ik wel erg mooi het staat voor wijsheid, kracht en moed. die draak en de tijger moet je wegdenken en je kan deze vervangen voor de vogeltjes die eromheen vliegen. Misschien ook wel een mooi idee.

Toegevoegd na 32 minuten:
Nog steeds op zoek voor je! Ik bewerk gewoon elke keer mijn reactie als ik iets zie.
Misschien vind je het vreemd, maar ik zie net een uitspraak van Albert Einstein staan: De waarde van prestaties, ligt in het nastreven ervan.
Aangezien je hebt gepresteerd er weer bovenop te komen... en het belangrijk is dat je het volhoud. (Heb zelf ook iets in die richting meegemaakt dus weet wel wat het is)
Maar deze tekst kan je laten vertalen. Dus als je zelf een mooie nederlandse tekst hebt... Er is een heleboel mogelijk.
Ik ga weer verder zoeken :)

Toegevoegd na 46 minuten:
Nil Volentibus Arduum (Latijn: niets is moeilijk voor hen die willen)

Toegevoegd na 48 minuten:
Alis volat propriis
"Zij vliegt op eigen vleugels"

Kijk even op wikipedia, staan een heleboel mooie uitspraken in het latijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Geen haat geen nijd
Ik ben bevrijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter één vogel op mijn arm, dan tien in de lucht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken natuurlijk de achtergrond niet, maar ik zou dan iets nemen wat niet alleen maar verwijst naar dit moment (je voelt je kennelijk bevrijd van iets), maar dat ook anders geinterpreteerd kan worden, voor later als je dit allemaal echt achter je hebt gelaten. Wat ideetjes:
The best things in life are free.
The truth will set you free.
Fly me to the moon.
One day I'll fly away.
Mea Vota.
Tempus Fugit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veni Vidi Vici
Ik kwam, ikzag,ikoverwon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Der Träumer vermag häusergroße Eier tanzen zu lassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Chantally112;

"Hier had úw reclame kunnen staan".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I killed two birds with one stone
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.... De vleugels van mijn vlucht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou onder de navel een tekst zetten met b.v.:
IK HEB DE LEIDING OVER MIJN EIGEN BEVREI-DING.
Of zo iets.
AWM
14 jaar geleden
Total loss!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dit gaat voorbij...

.

Deze tekst heeft tientallen dimensies... Kijk er maar naar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je eens bij de Keltische cultuur kijken op google, daar hebben vogels een vaak bijzondere symboliek. Ik kan zo niet één voor je vinden, omdat sommige dieren/vogels ook bij een bepaalde datum horen, die misschien niet van toepassing is bij jou.

Toegevoegd na 37 minuten:
Trouwens de Indianen kennen ook een prachtige symboliek wat vogels betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebban olla uogala nestas

Dit zijn de begin woorden van de alleroudste geschreven Nederlandse tekst en volgens mij toch wel erg toepasselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien niet de beste suggestie voor een permanente tekst, tis nogal cliché, maar Don't worry be happy schoot me als eerste binnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tribal tatoo's vindt ik heel mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier enkele voorbeelden van birdtattoo.

http://www.tattoo22.com/bi.html

http://www.tattoofinder.com/find_tattooDB.asp

denk dat er wel een leuke tussen zit.
wat de tekst betreft vind ik echt dat je die zelf moet verzinnen omdat het ,als ik het goed heb begrepen,iets persoonlijks is .
als je dan zelf de tekst verzint is het veel sterker van mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is iets persoonlijks dat moet je zelf bedenken zoals je tatoe is ook iets persoonlijks .wij kennen wel iets neerzetten voor je waar je mischien weer spijt van krijgt . het zijn ook dingen die je niet overhaast moet doen wand tatoe is zoals het hoort for ever !l een tekst is niet altijd nodig een tatoe is iets voor je zelf niet voor anderen ...vaja con dios
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
स्वतंत्रता

'Vrijheid' in het Hindi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de tijd vliegt.... vlieg dan mee!