Simpelweg dat er wordt samengewerkt door mensen met een verschillende culturele achtergrond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Manier om samen te werken waarbij er respect is voor en rekening gehouden wordt met verschillende culturele achtergronden en omstandigheden.

Toegevoegd na 54 minuten:
Als voorbeeld; het interculturele Centrum voor Jeugd en Gezin. Dit heeft tot doel om kinderen/ jongeren van migranten, die hier op school zitten, te begeleiden wanneer er op de school problemen worden vastgesteld.
Dit gebeurt zo vroeg mogelijk, zodat het kind als puber niet nog verder afglijdt.
Migrantenouders en -kinderen weten vaak niet de juiste wegen om op tijd in te grijpen bij problemen.
Het CJG is een laagdrempelig adviescentrum, vaak vlak bij de school, waar diverse mensen samenwerken met kennis van de verschillende culturen. Zij kunnen onderzoeken waardoor het probleem veroorzaakt kan worden.
Zij gaan in gesprek met de ouders en hun kind(eren) en helpen ze op die manier met integreren.

Toegevoegd na 59 minuten:
Ook worden er vaak op scholen met leerlingen die afkomstig zijn van verschillende culturen, tegenwoordig workshops gehouden, waar de kids door middel van 'rollenspel' een spiegel wordt voorgehouden teneinde
begrip en inzicht in elkaars gedrag te krijgen. Alles met de doelstelling beter samen te kunnen werken.
amc