Waarom gebruikt het Koreaans wel spaties, maar het Chinees en Japans niet?

Het Koreaans en Japans worden beide sterk beïnvloed door het Chinees. In het Chinees en Japan worden geen spaties gebruikt, maar in het Koreaans daarentegen wel. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.7K

Antwoorden (2)

Omdat Chinees en Japans symbolen gebruiken om leestekens en interpunctie aan te geven.
Het Koreaans behoort tot een andere taalfamilie.
Amadea
11 jaar geleden
Inderdaad in het chinees en japans kent men geen spaties. Woorden, in dit geval klanken, in deze talen worden áán elkaar geschreven, zoals eerder al aangegeven is, en men leest het als één hele lange zin.

Het begrip "lexeem" (meerdere betekenissen hebben voor één woord, bijv bank, bord enz), kennen ze niet in deze taal.

In deze taal kán men wel wel individuele woorden herkennen.