Wat betekent flight a stairs (of zoiets)?

Ik weet niet eens of ze het wel zo zeggen, maar af en toe hoor je in series of films iemand zeggen flight a stairs. Dat dit met een trap (stairs) te maken heeft dat weet ik, maar ik heb nog nooit kunnen ontdekken in welke context dit gezegd wordt. Het is dus niet alleen dat ze zeggen: "I did a flight a stairs", want dan kan ik mij nog voorstellen dat ze bedoelen dat ze met een noodgang de trap zijn op- of afgegaan, maar soms worden trappen ook in het algemeen zo genoemd als een 'ding' ofzo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Het beste antwoord

'a flight of stairs' is vertaald gewoon een trap. In een beschrijving van een huis bijv, of als iemand vertelt hoe hij door een huis loopt, en ergens tijdens die wandeling een trap tegenkomt, en op gaat. Als het om een bekende omgeving of je eigen huis gaat, zeg je 'I went upstairs', in een beschrijving dus 'I went up a flight of stairs'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
weer wat geleerd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan kun je 'flight of stairs' ook zien als 'een serie traptreden' ofzo? :-/ Of zoals wij dat zouden kunnen zeggen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dan zouden ze eerder 'a couple of stairs' zeggen, of 'a few stairs' - deep in thought she slowly walked down the few stairs seperating the dining room from the hallway - dat werk.....

Andere antwoorden (2)

flight a stairs betekent vlucht trap.
of te brand trap. hoe noemen ze dat ook alweer?
Heb je meestal bij appartementen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
a flight of stairs betekent een (1) trap. Als je drie trappen opgaat zeg je dus "three fights of stairs".