Hoe spreek je het engelse woord inventory uit?

Het engelse woord inventory. Is het invèntory(kort uitgesproken o) of inventoory(nadruk op o)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inventjurrie (mengeling tussen u en o, snel uitgesproken)

Antwoorden (2)

Allebei niet; het is INventory, (INvuntorrie), met de klemtoon op IN.

Toegevoegd na 2 minuten:
De o mag daarbij praktisch onhoorbaar zijn ; luister maar eens op de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep, that's it. Bij ons in zuid-west Engeland wordt de 'o' wel hoorbaar uitgesproken, maar dat kan streekgebonden zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, bedankt!
\ˈin-vən-ˌtȯr-ē\ Op de site kun je een woord zoeken. De uitspraak staat er fonetisch en als je op het luidsprekertje drukt krijg je het ook nog te horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is alleen de Amerikaanse uitspraak; In de UK ˈɪnvəntəri'. http://www.macmillandictionary.com/pronunciation/british/inventory