Waarom noemt men drijfzand, drijfzand als je er in wegzakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
3.9K

Het beste antwoord

Aangezien de dichtheid van drijfzand groter is dan van het menselijk lichaam, zullen mensen drijven in of op drijfzand[1]. Als men eenmaal terechtgekomen is in drijfzand, is het erg lastig om er uit te komen.
Zo helpt het niet om te proberen jezelf eruit te trekken door te "stampen" met de voeten. Dit resulteert enkel in het dieper zakken. Wel is het aangeraden om plat op de rug te gaan liggen zodat het lichaam een groter oppervlak heeft en dus de druk lager is en ademhalen mogelijk blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zand drijft, en jij zakt weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als je je niet beweegt terwijl je in drijfzand terecht komt, je blijft drijven (zodra je gaat bewegen zak je weg)