Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iemand beminnen (en vooral als dat wederzijds is): positief toch...?

Binnen GV kan je óók iemand beminnen: maar da's doorgaans negatief! Nieuwe uitleg van dit woord ontstaan door GV?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beminnen, van minnekozen (ook terig te herkennen in het woord minnaar of minnares) is inderdaad uitgesproken positief - tenzij er sprake is van officiele partners die nergens van weten natuurlijk ; weinig vrouwen zijn enthousiast als hun levenspartner er een minnares op nahoudt. Maar tusen twee geliefden is beminnen een uitgesproken positieve, stimulerende bezigheid, die zo ongeveer alle activiteiten van het liefdesspel in zich heeft.

Mensen die elkaar op GV beminnen, hebben in de regel een wat problematischer relatie. Daar noem je iemand die je veel mint echter niet meteen een minnaar - hoewel we dat natuurlijk wel zo kunnen gaan gebruiken. " Oh jee, ik heb een minnaar!!"

En zo ontstaan er op GV wel meer 'nieuwe' betekenissen voor oude woorden. Zo heb ik mijn hele leven nooit geduimd - in tegenstelling tot mijn zusje - maar tegenwoordig doe ik het weer met zekere regelmaat. Mijn gebit zal er echter niet onder lijden.

Nieuwe woorden zijn dat echter (voorlopig) nog niet ; daarvoor zouden ze ook buiten GV gebruikt moeten worden. In dit verband kun je vermoedelijk beter spreken van jargon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg plussitief antwoord..... :-)

Andere antwoorden (6)

hahaha in de rekenkunde maakt min min plus... dus denk idd dat het positief is....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad iemand beminnen, wat klinkt dat mooi en zuiver. En is zeker positief.

Had het zelf nog niet zo gezien maar je hebt helemaal gelijk om te beminnen op GV negatief is.

Hoop niet dat iemand dan tegen mij zeg ik bemin je want vraag dan gelijk ah zit jij ook op GV.

Leuk gevonden + voor je vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik jou ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uh Ik jou ook niet .... hihihi beminnen of beminnen. Ik plus jou!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bemin je niet Lora ,maar ik vind je wel plezierig.;-)
Beminnen is toch dat je elkaar lief hebt? Wat is daar negatief aan? Dan maakt het toch niet uit of het op GV is of op het werk enz.? Of heb ik nu wat gemist....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat snap ik maar als iemand een (in mijn ogen) goede reactie of antwoord geef, kan ik een duim geven maar dan bemin ik die persoon nog niet! Naja.. ik zal wel de helft (of meer) missen.. whahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je bemint (beminnen)deze persoon op GV met een minnetje
en beminnen doe je in de liefde, zo is het dus allebei beminnen!
Cryofiel
14 jaar geleden
En iemand die wat al te veel bemint is een minkukel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OOOOOH op die manier beminnen...zeg dat dan meteen :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sasha....... BlonTTTT? :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap het wel hoor sasha, ze hadden ook moeten schrijven be-minnen met een streepje ertussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha nee lizzy dus ik heb geen excuus :) En potdorie.. gaat iemand mij nog (be)minnen ook nog!
Ha, die Barts3cundo;

Ik stel voor dat we minnetjes uitdelen op GV voortaan verminnen noemen; een synthese tussen vermanen en minnen dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk gevonden leuke woordspeling ,ik bemin niemand hier op GV . Maar vind al menig mensen plezierig hier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hiihii
Dat is een vondst.Van mij mag het de status van tweede betekenis van het werkwoord beminnen krijgen.Wie moeten we daarvoor bellen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding