Wat is de correcte vervoeging van het Spaanse werkwoord 'Tener'?

'tener' betekent hebben
ik wil graag de vervoeging hebben voor:

ik, jij, hij/zij/het, wij, jullie, zij/u (mv)

bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben in de bezittelijke vorm. Als het als hulpwerkwoord wordt gebruik bv. ik heb ge..... dan is het werkwoord haber.

Het beste antwoord

yo tengo - tú tienes - él tiene - nosotros tenemos
vosotros tenéis - ellos tienen
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct.
En Usted tiene...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super! klopt helemaal
wou em al sluiten de vraag maar kan pas over uurtje:p
thnx!
rubia
14 jaar geleden
Graag gedaan :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord. Yo he tenido
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
snelste en beste

Andere antwoorden (2)

Zat nog even door te borduren op je vraag waarop je antwoorden hebt gehad maar misschien is het handig om het Wolters Mini Woordenboek Spaans aan te schaffen. Hierin staan (in het midden) de meeste vervoegingen van de werkwoorden. Erg handig als je Spaanse les volgt. ISBN 90-215-2698-0. Con mucho gusto i Adios
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx!:p
Ik heb - tengo
Jij hebt - tienes
Hij/zij/het/u heeft - tiene
wij - tenemos
Jullie - tenemos
zij (mv) - tienen

De persoonsvormen (yo, tu, elle, ella, usted, nosotros etc.) laten w in het spaans in de regel weg, TENZIJ ze nadruk krijgen.

Tengo sed - ik heb dorst
Tu tiennes hambre, pero yo tengo sed - jíj hebt honger, maar ík heb dorst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ho, foutje ; Jullie - teneis ! Was weer te snel zoals gewoonlijk.