Hoe moet ik mijn woordenschat van Grieks/Latijn leren?

Mijn vocabularium van Grieks én Latijn is echt slecht de laatste tijd. We hebben elk vak 4 uur/week. Elke les krijgen we een blad voc. om te leren (+ stamtijden bij LA). Ik weet niet waardoor het komt, maar mijn toetsen (elke keer 5 woordjes) zijn slecht tot heel slecht waardoor mijn percentage nu veel lager ligt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft je docent daar geen tips voor of zoiets?Zijn er niet meer mensen in je omgeving met dat probleem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja,en herhalen helpt vorlgens mij ook heel goed,bij mij tenminste.Zoveel mogelijk herhalen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is 1 klas Grieks-Latijn en ik ben de enige met dat probleem.

Het beste antwoord

Je bedoelt dus dat je je woordjes niet goed genoeg kent?
Dan is het dus gewoon een kwestie van harder leren. Klinkt heel gek, maar er is geen andere manier om kennis in je kop te krijgen (zeker zulke droge kennis als woordjes) dan stampen stampen stampen.
Ik heb bij Grieks/Latijn ook niets anders gedaan dan soms uren hardop een lijst woordjes vertalen en vervoegen tot ik schor was en ik het bijna kon dromen. En veel woordjes ken ik nu nog! Sterker nog hele gedichten van Ovidius :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;)

Andere antwoorden (4)

Ik gebruik hiervoor WRTS, gewoon vragen of je de inloggegevens van iemand uit je klas kan gebruiken en klaar is kees!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je laten overhoren door je ouders. Ook kan dat op internet, bijvoorbeeld bij wrts of teach2000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik altijd handig vind is: elke dag (als je voor een toets bijv 20 woordjes moet leren) 5 woordjes leren. volgende dag weer 5 volgende dag weer en volgende dag nog een keer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Recent op overgestapt. Dat werkt idd veel beter:) +4u
Meer leren, oftewel meer tijd er in besteden. Hoe je het doet of waarmee je het doet zal ik niet zeggen omdat iedereen weer op andere manieren goed leert. Desnoods ga je naar de bibliotheek en haal je een boek met veel woorden er in, woordenschat vergroten is niets anders dan leren, leren en oefenen, erg veel oefenen