Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is 't verschil tussen een tearoom, een brasserie en een caférestaurant?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tearoom: kopje thee of koffie tijdens de boodschappen.
Brasserie: gezellig eventjes een hapje uit eten.
Café Restaurant: restaurant uitgebreid uit eten, dat er café voor staat wil zeggen dat je daar ook aan de bar kan zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

et is maar net wat voor een naam je aan 't beestje geeft. Ik zou naar een tearoom gaan als ik een kopje thee, of eventueel koffie, wil drinken. Naar een brasserie als ik een lekkere (mediterrane) hap wil eten en naar een caférestaurant als ik zin heb in een uitsmijter, gehaktbal of broodje kroket.
Dat is dus mijn gevoelsmatige verschil, maar volgens mij is er geen officieel onderscheid in de aangeboden maaltijden in de horecagelegenheden die je noemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De naam brasserie komt uit Frankrijk en is oorspronkelijk een eetgelegenheid bij bierbrouwerijen. Je kan er dus uit eten. Een restaurant is vrijwel hetzelfde. De naam komt van het Franse werkwoord restaurer wat herstellen betekend. De Franse kok Boulanger bedacht een soep resaurante, een verkwikkende soep. Een restaurant is vaak wat chiquer. Een café is dan weer de plek waar je na het eten een biertje kan doen.
Het is wel zo dat veel horecazaken verschillende activiteiten hebben. Overdag een zaak waar broodjes kan eten, 's avonds een andere kaart andere aankleding zodat je kan dineren en aan het eind van de avond kan je aan de bar een biertje doen.
De verschillende termen worden vaak door elkaar gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding