Hoe kun je Nijver of Nijverheid wat 'huiselijker' vertalen in het Engels?

Ik vindt via vertalen alleen maar Industrious en Industry, maar ik ben meer op zoek naar de 'huiselijke' versie daarvan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Antwoorden (4)

Home made crafts, of craftsmanship.
Amadea
12 jaar geleden
The craft sector
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dirigently..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord waar jij een vertaling van zoekt is geen nijverheid (dat ECHT industrie betekent, sorry) maar huisvlijt.

Het woord homecrafts of alleen crafts komt daarbij het dichts in de buurt. Het behelst inderdaad alles wat je aan (nuttige) hobby's kunt hebben in en om het huis, van handwerken en bakken tot pottenbakken, kaarsen maken en poppenhuizen bouwen.

Helaas ligt ook in Engelstalige landen het zwaartepunt de laatste jaren meer op 'knutselen' dan op nuttige handwerken, maar die vallen nog wel onder dezelfde noemer.