Hoe schrijf je je mening in een filmverslag?

Wat moet je er allemaal inzetten. Het gaat om een film die we hebben gezien en daar moeten we een verslag van maken. daar moet ook je mening bij in..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
8.3K

Antwoorden (3)

Je maakt eerst een verslag en daarna geef je je mening over de film. en waarom je dat vindt.
Je kunt een film best slaapverwekkend vinden, maar dan moet je wel kunnen vertellen waarom.
Je kunt ook je mening geven over de acteurs, niet alleen dat hij zo knap is maar vooral over de prestatie.
Over de scenes, en opname te lang of te kort, gewoon wat vind je van de film en waarom
12 jaar geleden
- Google eens wat op de naam van de film. Vaak zijn er al verslagen op het internet te vinden. Dat moet je niet doen om dat verslag over te schrijven, maar je kunt er wel wat van leren, hoe zo'n verslag in elkaar zit.
- Zoek de film op IMDB.COM en kijk eens naar de waardering van andere kijkers naar die film.
- Was het verhaal in de film geloofwaardig, en hoe waren de acteerprestaties?
- Hoe is het verhaal verfilmd? Zat je gedurende de hele film op het puntje van je stoel, of waren er ook momenten dat je je verveelde?
- Wat vond je van de muziek, en het camerawerk?
- Ken je andere films van dezelfde regisseur en kun je een vergelijking maken? Was deze film beter of slechter dan vorige films van deze regisseur?
- Was het een commerciele film (succes verzekerd) of een echte gok van de producent, of deze film wel aan zou slaan bij het grote publiek?
- Waren er scenes in de film die je lang bij zullen blijven? B.v. door heel scherpe dialogen, humoristische of ontroerende scenes?
- Probeer aan het begin van je verslag ook wat objectieve informatie te geven. B.v. waar de film over gaat, wat heeft de film gekost om 'm te maken (als je dat kunt vinden) of zijn er meer van dit soort films gemaakt? Noem evt. het boek en schrijver, als het een boekverfilming is.

Zomaar wat losse tips..... Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt misschien ingewikkelder als het is, als ik jou was zou ik gewoon het gevoel wat het eerste bij je opkomt als je terugdenkt aan de film, omschrijven. Dus iets in de trant van: ik vond de film indrukwekkend, mooi, ontroerend of juist oersaai. Dit kwam vooral door..... (en dan hier een reden, zoals "het goede spel van de acteurs, de mooie special effects, het goede verhaal, de saaie dialogen, het duffe onderwerp.....") Heb je al meerdere films van dezelfde regisseur gezien of een andere film met een of meerdere dezelfde acteurs, dan kun je deze onderling nog met elkaar vergelijken en erbij vermelden welke je beter vond en om welke reden. Heel veel succes ermee!