Wordt die woord dan minder vies?

Als iemand nou een vies woordje moet schrijven, dan zet die mees een sterretje i.p.v een letter bv (fu*ck)
Wordt die dan minder vies?
Of wat is nut daarvan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeg me precies hetzelfde af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die woord?
mees?
wat is nut daarvan?.. *zucht*................ ik KAN niet meer.............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chekerzz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mees = meeste
meeste = meester
meester = naatje.!!

Het beste antwoord

Veel "vieze" woorden worden uitgefilterd en geweigerd op websites, net als bepaalde scheldwoorden.
Door dit sterretje herkent dat filter het woord meestal niet.
Andere optie is om tussen elke letter een spatie te zetten trouwens.

Hiermee is tegelijkertijd het "nut" aangegeven. Je kunt toch dat "verboden" woord tikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je snapt er maar weinig van.
De bedoeling is dat je een letter WEGLAAT!
Als je dan er een sterretje tussenzet (fu*ck) dan maakt dat niets uit en blijft het woord even vies.
Ga je schamen!
AWM
14 jaar geleden
Het is voor een groot deel overgewaaid uit de Verenigde Staten. In dit superpreutse en zeer Chchchchristelijke land van melk en honing zijn 99 van de 100 mensen zo bang voor een vies woord dat deze woorden allemaal weggesensureerd worden.

Zo hoor je op tv een pieptoontje op de plek waar iemand 'damned' of 'fuck' zegt, en doen mensen dat zelf standaard bij teksten op pc en dergelijke.
Ik houd niet van vloeken maar als het minste niet al te nette woord al verduisterd moet worden vind ik dat wel erg kinderachtig.

Gelukkig wonen we in Nederland waar we nog niet al te kinderachtig zijn met een smerig woord.
Maar hoelang duurt het nog voordat OOk deze Amerikaanse gewoonte wordt gekopieerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is vies? De viesheid van een woord hangt af van wat je er zelf bij denk! Dat sterretje zal daarbij niet uitmaken, sterker nog, voor een hoop mensen is een sterretje ook weer vies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vieze woorden bestaan niet, maar als je een woord typt als f*ck dan geef je aan dat jij je houdt aan de regels van dat het niet mag, maar je moet toch iets... Dat neemt de lucht weg van zij die zeer zeker menen dat je iets doet dat je niet mag...

Dus dan strijken zij die de wet moeten handhaven over hun hart en wissen je woord en daarmee je vraag of antwoord niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een sterretje tussen fuck zet staat er eigenlijk geen fuck meer maar: fu (sterretje) ck fu sterretje ck is geen beledigend woord of eigenlijk helemaal geen woord. dus kun je dat overal neerzetten maar iedereen weet dat je er fuck mee bedoelt.