Hoe noem je een persoon die niet helpt in één woord ?

De benaming hier van, dus geen bijvoeglijk naamwoord zoals onbehulpzaam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.4K

Antwoorden (11)

Een toeschouwer
Een dwarsligger
Een tegenwerker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwerker dekt de lading wel mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
ligt eraan waarmee niet helpen.
bv. de ijskast de trap op helpen omdat je dat niet alleen kunt?niet helpen is dan lullig,tenzij iemand last van hernia
heeft ,dan is het verstandig.jou niet helpen met deze vraag zou best verstandig kunnen zijn aangezien de vraag onduidelijk en voor veel interpretatie is geformuleerd.
12 jaar geleden
Een eikel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha hijs leuk :)
Een toekijker.
amc
12 jaar geleden
Nutteloos
Luiwammes
Niksnut
Lambal

Sorry, ik weet er niet één, ik weet er veel meer :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Sinds wanneer is nutteloos een zelfstandig naamwoord?
De vraag is niet wat je zegt tegen zo'n persoon als je 'm uitscheldt, maar hoe zo'n persoon genoemd wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Punt voor Amadea! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, en van de vele die er opgenoemd zijn is er geen enkele die ik zocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kruidje-verroer-je-niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar aanleiding van je reactie op het eerste antwoord: een antagonist wellicht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik twijfel.. een antagonist is bij mijn weten een tegenstander. Past niet helemaal bij 'iemand die niet helpt'.
Iemand die niet wil helpen of er te lui voor is kun je een luiaard, luilak luierik of luiwammes noemen. Maar ook een doeniet, lijntrekker of lampoot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een passieveling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LUI - als hij geen zin heeft om te helpen
EIKEL - als hij je niet mag en daarom niet wilt helpen
ONBESCHIKBAAR - als hij geen tijd heeft
ONGESCHIKT - als hij het niet kan
VERSTANDIG - als het te gevaarlijk is om te helpen
VOORZICHTIG - als hij het niet vertrouwt

Zo zijn er nog wel een aantal, met andere woorden, verklaar je nader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Géén bijvoeglijke naamwoorden gevraagd, maar een zelfstandig naamwoord!