Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zei Farina precies?

Op de Nederlandse wikipedia staat: '"Mijn parfum is als de geur op een ochtend in het voorjaar na de regen, een mengsel van sinaasappel, pompelmoes, citroen, bergamot, limoen en de bloemen en kruiden in mijn geboorteland Italië".
Op de Duitse wiki kan ik het ook niet vinden, wat was het oorspronkelijke citaat van Farina over Eau de Cologne?
(Dus niet google vertaling)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb dit citaat gevonden:

"Ich habe einen Duft gefunden, der mich an einen italienischen Frühlingsmorgen erinnert, an Bergnarzissen, Orangenblüten kurz nach dem Regen. Er erfrischt mich, stärkt meine Sinne und Phantasie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat hij precies zei is na die jaren niet exact te achterhalen.
wat hij wel zei is een weergave van wat hij ongeveer gezegd moet hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De letterlijke tekst die Giovanni Maria Farina schreef aan zijn broer Giovanni Battista over zijn nieuwe creatie was:

“Il mio profumo è come un mattino italiano di primavera dopo la pioggia: ricorda le arance, i limoni, i pompelmi, i bergamotti, i cedri, i fiori e le erbe aromatiche della mia terra. Mi rinfresca e stimola sensi e fantasia”.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding