Waar komt het woor dondersgoed vandaan?

Toegevoegd na 52 seconden:
correctie "woord".

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
5.4K

Het beste antwoord

'Donder' is niets anders dan een versterkwoord. Net zoals je 'rete'goed, 'bere'sterk en 'ape'trots.

Toegevoegd na 52 seconden:
Donder is trouwens naar mijn beste weten afkomstig van Donar, god van de donder ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is gewoon een uitdrukking,ik geloof niet dat het ërgens "vandaan komt! Je zou ook kunnen zeggen poepgoed retegoed en er zijn nog wel meer woorden die je i.p.v. donders kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onweer geeft donder..... je weet donders goed waar het vandaan komt ...in welke hoek je de onweer ziet door de flitsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
donders goed ( het zijn twee woorden!!)
donders betekent zeer/geweldig
het is een krachtterm en werd vroeger vaak als vloek gebruikt vooral in Drenthe en Groningen

er staat dus je weet zeer goed.
Het woord donders