Alleen de woorden verschillen. De betekenis is exact hetzelfde: geheel zonder kleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Bijmijn weten is re geen verschil. Hooguit wordt er op een andere emotionele manier naar gekeken. Waarbij naakt welicht wat negatiever bedoelt wordt dan bloot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloot is gewoon zoals je onder de douche staat.
Naakt is zoals je je voelt, op het moment dat je zonder kleding bent in een situatie die misschien gewenst, misschien ongewenst is bij de manier waarop je in adamskostuum bent.
itsme
14 jaar geleden
Wat mij betreft is het een ander woord voor hetzelfde, net zoals weg en straat. Het is allerbij zonder kleding aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit zeker een verschil tussen een weg en een straat. Een weg is een voor verkeer geschikt gemaakte strook grond, terwijl een straat een geplaveide weg tussen twee rijen huizen in een stad of dorp.
Dus een straat is een weg, maar een weg is geen straat. -1 dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is jou mening
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook voor mij ...dus ook van mij -1 solly..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zojuist aan de hand van een aantal feiten op een volkomen objectieve manier jouw antwoord onderuit gehaald. Ik dacht daarmee een punt te hebben gemaakt, maar tegen jouw briljante weerwoord kan ik niet op. Ik geef me hierbij gewonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is naakt en bloot net zoiets als straat en weg, het eerste is zonder kleding aan, het 2e is een verhard iets waar je je over voortbeweegt, vaak met een voertuig. Maar ik ben blij dat je het meld (of jullie in dit geval) dank daarvoor. Technisch gezien zul je ook de ene keer bloot gebruiken en de andere keer naakt, maar het blijft voor mij zonder kleren aan.
Enkel andere letters voor dezelfde betekenis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naakt is wat het is namelijk volledig. Bloot is meer een collectieve gedachte en geeft aan in hoeverre ontbloot iemand gezien wordt als zijnde te naakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De betekenis is hetzelfde

Ik denk dat naakt meer omvat dan bloot.
Bloot klinkt ook iets minder "hard" dan naakt.
Je ziet een stukje blote buik, of je hebt het over fietsen met blote handen.
Zich bloot geven = stukje bij beetje meer van jezelf laten zien.

Naakt is altijd echt volledig kaal en uitgekleed, zowel letterlijk als figuurlijk. De naakte waarheid = niets dan de volledige waarheid.
Op een naaktfoto is iemand geheel ontkleed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloot hoeft niet naakt te zijn. Als je een jurk draagt dat veel onbedekt laat, spreek je over een blote jurk en laat je dus veel bloot zien. Trek je de jurk uit en de rest ook, dan ben je naakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vijf letters

Toegevoegd na 2 minuten:
excuus: vier letters
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel naakt poseren en in een museum hangt ook geen bloot aan de muur.
Men spreekt wel van blote armen of buik en niet van naakte.
Bloot is fysiek ontkleed.
Naakt is psychisch, meer hoe je je voelt: onbeschermd tegen andermans blikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloot is zonder kleding; is onschuldig. Kleine kinderen zijn bloot. Bloot ben je ook in bad.
Naakt heeft voor mij meer met kunst te maken. Dan gaat het meer over beoordelen van vorm. Naakt is daardoor ook kwetsbaarder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naakt zijn is in je nakie staan. Je voelt je naakt, dus letterlijk onbedekt.
Bloot zijn heeft toch een andere betekenis. Als je bloot bent voel je je niet naakt, omdat je bloot wilt zijn voor de ander.
Denk b.v. aan de betekenis dat je jezelf bloot geeft aan de ander. Dat kan b.v. zijn dat je de ander de diepste roerselen van je hart vertelt.