Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de Nederlandse vertaling van: ''You can have it!''?

Ik zocht op Google naar de Engelse vertaling van: ik gun het je. Maar volgens mij heb ik nu iets heel raars tegen iemand gezegd.. :-S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vroeg me af wat je bedoelde met 'You can have it', maar dat leg je eigenlijk bij de reacties uit.

Het probleem zit hem erin waarnaar je met 'it' verwijst. Normaal verwijs je hiermee naar het laatste zelfstandig naamwoord, b.v. "This is my apple. You can have it." (Dit is mijn appel. Je mag de appel (it) hebben.)
Als je zegt "This is my apple. I am a girl. You are a boy. The weather is nice" en dat opvolgt met "You can have it" wordt het onduidelijk waar het 'it' naar verwijst. Ik denk dat dat is wat er fout gegaan is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

"je mag het hebben" of "je kunt het"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
you can do it=je kunt het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het letterlijk vertaalt wel ja. dus volgens jou is "you can take it" ook je mag het hebben? ik zou dan eerder denken "je kunt het " het kan allebij bro...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah je bedoelt, je kunt het AAN. Nu snap ik hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja kan ook ja
alleen zonder van dat duimpje omlaag...
Als je het letterlijk vertaalt, jij mag het hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je het niet letterlijk vertaald? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*vertaalt
Volgens mij komt het vooral voor in teleshopping programma's in de betekenis van "jij kunt het ook in je bezit krijgen". En dan volgt en telefoonnummer en/of website.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding