Waarom rekent elk programma met spellingcontrole 'mailen', 'gemaild' en 'mailde' fout?

Waarom rekent elk programma met spellingcontrole 'mailen', 'gemaild' en 'mailde' fout? Word, mijn computer en mijn e-mail rekenen het allemaal fout, maar het staat echt in de Van Dale.
http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=mailen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien gaan deze programma's uit van e-mailen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk. E-mailen, e-mailde en ge-e-maild snapt Word wel, maar Google Chrome moet er nog steeds aan wennen.
Nou ja, bedankt!

Het beste antwoord

Mail is het Engelse woord voor post. Het soort mail wat jij bedoelt is e-mail, elektronische post. Daarom zullen de meeste programma's alleen het werkwoord e-mailen goedkeuren. In mijn Van Dale staat als uitleg bij mailen: (reclame) verzenden per post.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is dan een te nieuw woord voor het programma. Het zal waarschijnlijk niet in de woordenlijst voorkomen. In MS Word kun je dit toevoegen door met je rechtermuisknop op het woord te klikken en vervolgens op 'toevoegen aan woordenlijst' te klikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had ik met word 2000, online heb ik woordenboek ge opgrade