Hoe kan je het beste woordjes onthouden als je 1 dag hebt?

Dank u wel Duits docent voor u proefwerk 1 dag van tevoren op geven.

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Probeer connecties te leggen tussen de verschillende woorden en maak het visueel in je hoofd. De woorden krijgen dan betekenis waardoor je ze makkelijker kan onthouden.
Verder veel herhalen per bv 10 woorden. Niet alles tegelijk willen doen.
Zelf schreef ik de woorden altijd voor mezelf op, telkens opnieuw. Omdat ik woorden die ik schrijf beter kan onthouden dan dat ik ze alleen maar lees.
Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Herhalen, herhalen, herhalen, herhalen...

maar niet te veel tijd per keer besteden, bijvoorbeeld niet 30 min lang gaan zitten herhalen maar bijvoorbeeld 10 minuten en na 10 min weer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer bij de woorden verschillende ezelsbruggetjes te verzinnen. Uit onderzoek is gebleken dat dingen dat beter kunnen blijven hangen in een korte tijd. Let er wel op dat dit allemaal in je korte termijn geheugen terecht komt. Het kan dus zo zijn dat je alles ook weer snel vergeet.

Maar voor zover ik weer is dat de beste manier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
via www.wrts.nl de woorden intypen en dan oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Domweg herhalen.
Wat ik altijd deed was strookjes knippen, en dan het woord in de ene taal aan de ene kant, in de andere taal aan de andere kant. Als je daar klaar mee bent, ken je meer dan de helft al.

En dan gewoon in een bakkie en steeds maar weer 1 voor 1 die kaartjes doorlopen. Niet non-stop, maar steeds een paar keer na een ander vak / klusje / kopje thee etc. Als je dat op een dag een keer of 5 tot 10 gedaan hebt, moet je ze zeker kennen.

Ik bewaarde de envelopjes ook om bij grote proefwerken de hele boel bij elkaar te mikken en ze nog eens door te lopen. Maar in de regel kende ik ze dan al wel.