(Wat) is (het) (er) verschil tussen een pocket (boek) en een paperback?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
14.8K

Antwoorden (2)

Een pocket zegt iets over het formaat (Het is pocket-sized, en past in je zak: Een klein boekje dus) een paperback iets over de kaft: Papieren kaft, in plaats van hard stijf materiaal.

Pockets zijn nagenoeg altijd paperback. Maar niet alle paperbacks zijn pockets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de uitvoering cq. de manier van hoe de boekpagina's gebundeld en samengesteld zijn in de kaft van het boek.
Een pocket is min of meer gelijmd en daardoor wil hij niet helemaal opengeslagen worden : doe je dat wel en teveel dan is de kans groot dat de enkele pagina's los gaan zitten en eruit gaan vallen..
Paperbacks zijn de dubbele pagina's geweven op papier en hebben hier vrijwel geen last van.
Pockets zijn daarom in principe goedkoper en voldoen voor een of een paar keer lezen.
Je ziet het verschil als je kijkt of er ruimte is tussen de rug van het boek en de pagina's,ook zie je draadjes in het midden van elke (dubbele) pagina
Ook gaan paperbacks veel verder open en hebben minder de neiging dicht te klappen of pagina's te verliezen wat zeker bij nieuwe pockets wel het geval is.

Groet Simon