Waarom moet men, een gebrek van iemand gelijk aanmerkingen maken op diegene?

Ken je dit verglijken met iemand voor de schut zetten. Of heeft dit een andere betekenis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.7K
AWM
14 jaar geleden
Kun je deze vraag ook vertalen in het Nederlands?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben jij een duitser?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je spreekt anders zelf echt gebrekkig Nederlands. Hiermee baseer ik me op de feiten en wil ik je allerminst voor schut zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga je gang.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk om de aandacht af te leiden van hun eigen gebreken. Lachen om anderen voelt beter dan uitgelachen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dan voel je je sterker en alle lotgenoten, die niet zo´n handicap hebben zullen je gelijk geven... Zielig gedrag dus... en bang voor het onbekende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet ook niet. En eigenlijk zet zo'n persoon zichzelf voor schut, omdat 't asociaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehh,,.... wat bedoel je ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het inderdaad vergelijken met "voor schut zetten".
Mensen die dit doen voelen zich eigenlijk onzeker en ter compensatie proberen ze door zo'n (misplaatste) 'opmerking' indruk te maken op de omgeving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, net als sommige hierboven +1
Ik wacht ook op de Nederlandse versie. Hier kan ik niets mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
men móét helemaal geen aanmerkingen maken op een gebrek van iemand...
als iemand een denigrerende opmerking maakt is dat geheel zijn eigen keuze... en dat MOET niemand...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gooi er maar even een bijbelse tekst tegenaan:
"Men ziet altijd de splinter in het oog van een ander, maar niet de balk in je eigen ogen"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men MOET helemaal niks maar sommige mensen willen en ander laten weten dat diegene fouten maakt. Het gaat erom hoe men dat doet en dat kan van heel negatief tot heel positief (opbouwend).
Als ik zo jouw antwoorden en reacties hier op GV lees dan ben jijzelf ook iemand die op een niet opbouwende manier kritiek geeft; misschien is het lastig voor je de juiste woorden te vinden maar het komt me nogal brutaal over. Als je dan vind dat mensen hier erg kritisch op je zijn zou dat m.i. te maken kunnen hebben met de wijze waarop je je hier etaleert.....