Is frauduleusiteit een woord?

Weet jij het antwoord?

/2500

Naar mijn weten niet en ik vraag me af waar je "iteit" op baseert.

In de Van Dale komt t niet voor dus nee

Nee. Het zelfstandige naamwoord is fraude. Het daarvan afgeleide bijvoeglijk naamwoord is frauduleus. Daarvan kan je geen nieuw zelfstandig naamwoord samenstellen, want dat is er dus al.

Nee het staat niet in het nederlands woordenboek.

Nee, want als je het eens opzoekt op internet staat er bijna niks over het woord.

Nee, dat is geen goed Nederlands woord, maar dat is al gezegd. Waar ik nog wat aan wil toevoegen. Wij zeggen van zaken die gevoelig zijn voor fraude dus niet dat ze een hoge frauduleusiteit hebben, maar wij noemen die zaken dan fraudegevoelig. En dat is wel een goed woord.

Het is een woord, maar het is geen officieel Nederlands.

Het woord is fout en moet zijn: fraudulositeit. -eus is voor bijvoeglijk naamwoord, ostiteit voor het zelfstandig naamwoord. Kijk maar bij poreus en porositeit, nerveus en nervositeit. Of een woord in het woordenboek staat is werkelijk niet van belang. Bel Van Dale maar. Want veel woorden zijn te voordehandliggend of zijn nieuw. Fraudulosity is een gebruikt Engels woord. Als het woord fraudulositeit nuttig is in het gebruik, zal het zijn weg vinden. Iemand moet de eerste zijn; en als jij dat bent, is dat DUS niet fout. Taal is levend, hè.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100