Naar mijn weten niet en ik vraag me af waar je "iteit" op baseert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de Van Dale komt t niet voor dus nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Het zelfstandige naamwoord is fraude. Het daarvan afgeleide bijvoeglijk naamwoord is frauduleus. Daarvan kan je geen nieuw zelfstandig naamwoord samenstellen, want dat is er dus al.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ :-)
Nee het staat niet in het nederlands woordenboek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want als je het eens opzoekt op internet staat er bijna niks over het woord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat staat er dan wél? Bijna niks betekent niet helemaal niks...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grinnik, zelfs als er niets over te vinden zou zijn op internet, betekent nog niet dat het niet zou bestaan. Slecht argument tipi. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als er wel wat over op internet stond betekent het ook niet dat het een woord is. Nu staat het al wel op het internet vanwege goeievraag.nl.
Nee, dat is geen goed Nederlands woord,
maar dat is al gezegd.

Waar ik nog wat aan wil toevoegen.
Wij zeggen van zaken die gevoelig zijn voor fraude dus niet dat ze een hoge frauduleusiteit hebben,
maar wij noemen die zaken dan fraudegevoelig.

En dat is wel een goed woord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de vrager een hele andere betekenis aan frauduleusiteit probeert te hangen. De frauduleusiteit in dat bedrijf is hoog, het is een bedrijf welke veel fraude pleegt. Dan kan je fraudegevoelig niet gebruiken, dat betekent iets heel anders. Disclaimer: hierbij zeg ik niet dat het een bestaand/goed woord is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar blijft ons taalonderwijs??
Fraudulositeit betekent: de mate waarin fraude voorkomt.
Het is een woord, maar het is geen officieel Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord is fout en moet zijn: fraudulositeit.

-eus is voor bijvoeglijk naamwoord,
ostiteit voor het zelfstandig naamwoord.
Kijk maar bij poreus en porositeit, nerveus en nervositeit.

Of een woord in het woordenboek staat is werkelijk niet van belang. Bel Van Dale maar. Want veel woorden zijn te voordehandliggend of zijn nieuw.

Fraudulosity is een gebruikt Engels woord.
Als het woord fraudulositeit nuttig is in het gebruik, zal het zijn weg vinden. Iemand moet de eerste zijn; en als jij dat bent, is dat DUS niet fout. Taal is levend, hè.