Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een leuk goed boek met expressions in English van Nederlands naar Engels, wie kent een paar goede boeken met de juiste vertalingen?

Toegevoegd na 48 minuten:
Dus geen boekje zoals I have sin.........

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze is heel leuk: I always get my sin van Maarten Rijkens:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/i-always-get-my-sin/1001004006858561/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020081351bf7 Voorbeeld: May I thank your cock for the lovely dinner?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm dat soort boekjes bedoel ik eigenlijk niet. Ik zoek het serieuze werk zoals When cats'away mice will play
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat je dat boekje niet bedoeld, daarom noem ik hem ook als reactie en niet als antwoord.
Maar ken je het boekje wel? Hij staat vol met letterlijke vertaalblunders, heel grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep ik ken dat soort boekjes wel, maar ze worden soms overdreven. Er zullen best dat soort taalfoutjes worden gemaakt, maar als je dat hele boek leest, vraag je je af of het niet is verzonnen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gevonden: een Engels boek met 1000 Nederlandse spreekwoorden.
Dictionary of 1000 Dutch Proverbs (Hippocrene Bilingual Proverbs) van Gerd de Ley.
http://www.amazon.co.uk/Dictionary-Dutch-Proverbs-Hippocrene-Bilingual/dp/078180616X
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is al een hele mooie. Het schijnt dat die boeken in Nederland haast niet te vinden zijn, vreemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas maar een antwoord, maar beter iets dan niets, bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding