is de opbouw van deze zin correct: ..., hoewel smaak natuurlijk verschild.???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

verschilt, verder correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een -?

Andere antwoorden (7)

De opbouw klopt, maar de uitgang is fout. Het moet zijn: ...., hoewel smaak natuurlijk verschilt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor degene die een ongemotiveerde negatieve duim geeft: Over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Smaak in enkelvoud dus!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smakeloze min! Als smaakmaker van mij een c plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens over die minnetjes, volgens mij krijg je daar helemaal geen punten aftrek voor. Ik Heb dat in ieder geval nooit bij mijn punten zien staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar je antwoordwaardering blijft zo wel laag. @ Bart, vergeet dat maar, dat soort lui is net onkruid. Onuitroeibaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was idd de naam waar ik even niet op kon komen. Zal de ouderdom wel zijn.
Ja het klopt, maar het zou mooier zijn als er nog wat voor komt. Verder moet het ook met een andere uitgang dus; Verschilt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel smaken natuurlijk verschillen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
ja, wat jij zegt klinkt voor mij ook vloeiender,
maar goed,
smaken verschillen ;-) +1
Ten eerste is het "verschilt" en ten tweede is het "smaken". Hoewel smaken natuurlijk kunnen verschillen klinkt imo beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aas ik deze zin probeer te begrijpen zoals hij daar staat, dan krijg ik een heel vreemde interpretatie.

Verschillen is dan: "ergens een andere schil omheen doen"
De zin zou dan anders geschreven kunnen worden als:
... hoewel smaak, die op een natuurlijke wijze een andere schil heeft gekregen.."
Met vergeving van de missende komma.

Wij Nederlanders vergissen ons vaak met de t en de d en dat vind ik erg jammer, want de betekenis kan enorm verschillen. Ik struikel er vaak over, omdat ik heb geleerd om nauwkeurig, dus minder vergevingsgezind te lezen.
In sommige beroepen is dat namelijk pure noodzaak.

Toegevoegd na 15 uur:
Eigenlijk is het heel vreemd als je deze fout maakt.
Want als peuter, toen je zinnetjes van twee woorden ging zeggen, wist je dit al. "Pop slaapt".

Dit is een van de fundamenten van de Nederlandse taal: dat er woorden zijn die iets doen (pop) en woorden die een actie aangeven (slapen). Je wist toen ook al, dat het actiewoord van vorm kan veranderen. Om een aantal mee aan te duiden. Als het één pop is, zeg je 'pop slaapt'. Zijn het er twee, dan zeg je 'poppen slapen'.
Het zit diep in je systeem.
En dan ga je naar school, en gebeurt er iets wonderlijks. Kinderen gaan tegen-intuïtief schrijven. Je ziet zinnen als: hij doed, hij betaald, wat betekend, hij begrood enz.
En dat moet allemaal toch echt gewoon met een t.

Die t moet hier *altijd* geschreven worden, er is geen uitzondering. Het is zo simpel, en iedere kleuter weet het.

Daarom gaat het hier niet om een spelfout, maar om een systeemfout.
Dat het onderwijs nog steeds niet ziet: dat men iets fundamenteels fout aanleert, is iets wat mij verwondert.
(netjes met een t dus).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is: hoewel smaak natuurlijk verschilt -
- is het bijvoorbeeld heel goed mogelijk dat.. Etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De opbouw van de zin is bij nader inzien niet echt correct.
Los daarvan dikke foei voor die rond t - hahahaha

Ofwel schrijf je smaak in het enkelvoud en een lidwoord ervoor en dan schrijf je:

"Hoewel de smaak natuurlijk verschilt"

Ofwel schrijf je smaken in het meervoud en dan schrijf je:

"Hoewel smaken natuurlijk verschillen"

Begrijp je het verschil?
Hopelijk wel ;-)

Succes ermee!