Is "negeren" uniek?

Het mooie aan het woord "negeren" vind ik dat het twee betekenissen heeft met verschillende uitspraken.
- je kunt iemand nEgeren door 'm te pesten.
- je kunt ook iemand negEren door net te doen alsof hij er niet is.

Ik vraag me af of de Nederlandse taal meer van die woorden heeft. Ik kom er niet op.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In elk geval: Bédelen en bedélen. Toegevoegd na 15 minuten: Ik vermoed dat zoiets een homoeidonheterosemantofonoglos heet. Hoe zeg je dat in het meervoud? Er zijn er vele, maar niet die elkaar tegengestelde zijn. Alleen die zijn leuk. Dus niet zo leuk zijn: 'verdrágend': tolerant, 'vérdragend': ver te horen geluid vèrf-rommel': troep van schilders, 'ver-frommel': propjes maken 'verspríngen': van beeld veranderen, 'vérspringen': verre sprong maken stro-pèrs': samenpersapparaat dat strobalen maakt, 'stròpers': illegale wildjagers stérkers': iets dat sterker is dan sterk, 'sterkérs': beetje bitter, beetje groen in kartonnen bakjes réservéring': vastgelegde bestelling, 'resèrve-ring': extra ringetje voor de breek pàlletje': knopje, pallètje': klein houten draagvlonder montéren': binden/hechten, 'mónteren': in combinatie met 'op' vrolijk worden Enzovoort, enzovoort

Kántelen en kantélen.

Bómmelding en bommeldíng. Toegevoegd na 3 minuten: foppen overvaren verstrekkend appel massagebed dolfijn voornaam legering verspringen

Bronnen:
http://labs.google.com/sets?hl=en&q1=neger...

úítstekend en uitstékend is er ook eentje! Toegevoegd na 6 minuten: Met een knipoogje: De mannen die mijn huis bekabelen dat zijn toch wel kamelen ze hebben het over notabelen terwijl, het zijn toch notabelen?

Hoeven Bank Licht Monster Versieren Afzetten

Niet zelf bedacht, maar wel leuk..... kers-tomaatje / kerst-omaatje). ammoniak-ramp / ammonia-kramp bed-onderstel / bedonder-stel bet-overgrootvader / betover-grootvader bisschops-mijter / bisschop-smijter carnavals-hit / carnaval-shit contrast-rijker / contra-strijker gierst-akker / gier-stakker kassa-lade / kas-salade pijp-lasser / pij-plasser slag-roeier / sla-groeier versnellings-pook / versnelling-spook zeep-roostertje / zee-proostertje

úítstekend en uitstékend is er ook eentje!

Voorkomen

Er is tenminste één taal dat ik weet die bestaat uit alleen maar zulke woorden, dat is het Swahili, die taal is een fonetische taal... Ik sprak ooit een franse missionaris uit dat taalgebied en hij kon na jaren de taal spreken. Op een dag komt hij met zijn auto in een dorp en vraagt een man om de auto te wassen... Maar toen hij terugkwam was de voorruit aan diggelen... De klemtoon lag toch net even iets anders...

Minister Toegevoegd na 1 minuut: Pijpetuitje En een woord dat je automatisch verkeerd leest, maar dat slechts één betekenis heeft: bedonderstel. Toegevoegd na 9 minuten: Balkanker - heel ernstig, of nodig op een schip? Carnavalshit - veel zijn beide. Groepsexpositie? Volgens de regent regent het. Op Internet vond ik deze krantenkop: Baas doodgeschoten hond boos op politie Als de kop niet over twee regels was verdeeld, zou hij niet zo verwarrend zijn geweest.

Uniekaas.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100