Sommige mensen zeggen iets als "you can choose weather or not you want to do that" maar hoe schrijf je dat precies?

Want is het echt "weather or not"? Ik bedoel, wil het zo dat het iets betekend als: "het is handig want dan kun je zelf kiezen of je wel of niet in de drukte wilt zitten." (omdat het hier rustig is, maar aan de andere kant ook weer gezellig druk). Moeilijk uit te leggen die zin..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

You can choose whether or not you want to do that =
Je kunt kiezen of je dat wel of niet wil doen.

"whether or not" betekent "of je wel of niet" en in combinatie met "you want to do that" wordt het "of je dat wel of niet wil doen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij jouw schrijfwijze heb je het over het weer, het is whether.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat was mijn probleem ook. Bedankt :)
Het woord "weather" moet je vervangen door "whether".
In de eerste schrijfwijze betekent het weersomstandigheid, de tweede schrijfwijze betekent "hetzij"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik wist dus niet hoe je dat schreef. Bedankt!
It;s your choice whether you do that.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow ja zo schrijf je whether! Dankje :)