Waarom staat geaardheid voor op welk geslacht je valt?

Zijn die gevoelens dan ' aardheid'? Of hoe zit dit woord in elkaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Antwoorden (3)

De betekenis van geaardheid is: van aard zijn, van inborst zijn, gesteldheid. De natuur van iemands inborst. Het hoeft niet per definitie duidelijk te maken wat iemands seksuele voorkeur is, want je geaardheid kan ook kribbig of driftig zijn.
Amadea
12 jaar geleden
het spreekwoord: de aard van het beestje . betekend dat als iets eenmaal een bepaald gedrag heeft dan gaat dat niet meer weg.
je seksuele voorkeur is gedrag dat je niet kan veranderen. dat is de aard. oftewel geaardheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet aardheid maar "Aard"
Als in essentie van het wezen.

Er wordt hierbij vanuit gegaan dat er één optie is, wat vast ligt in je persoonlijkheid/ ziel

Daarnaast werd er altijd gedacht dat een mens samen met een partner deze aarde moest bewandelen.
en pas wanneer je een partner had, dan werd je pas als volledig aangezien. dan wist je pas wat het leven inhield en stond je met beide benen op de grond, je bent dan geaard.