Wie heeft de vorm van letters en cijfers verzonen?

Toegevoegd na 16 minuten:
verzonnen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

het zijn arabische cijfers, dus ik neem aan een arabier. Onze eigen europese (lees: romeinse) cijfers zijn al een poosje niet meer in gebruik. Het rekende veel te lastig.

Misschien hebben de uitvinders van de algebra de vorm uitgevonden? (Algebra: van het Arabische woord Al-Djabr dat hereniging, verbinding of vervollediging betekent)

Laat de heer W het niet horen..... krijgen ze ook weer de schuld van het feit dat hij op school slechte cijfers had.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze zijn langzaam ontstaan. De hoofdletter A bijvoorbeeld komt (ondersteboven) van een soort ossenkop. Die is helemaal "geëvolueerd" uit het spijkerschrift naar onze taal. Die laatste is samengesteld door de Romeinen.

De Romeinen hadden echter geen cijfers, maar gebruikten de letters I, V, X, L, C, D, M als cijfers. (resp. 1, 5, 10, 50, 100, 500 en 1000)

Onze cijfers zijn afkomstig uit het Arabisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand en iedereen... Het ontstond gewoon als niks en werd steeds verbeterd tot wat het nu is en gaat nog steeds door... Wie wist 100 jaar terug wat @ was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey XiniX je bent er weer :-D 'k heb je gemist. Waar was je nu!?