Een pedofiel. Pedofiel is het woord voor iemand die van kinderen houdt en is onzijdig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Iemand die van kinderen houdt" lijkt me in deze niet echt gepast. pedofilie
1.ziekelijke liefde voor kinderen;2.het plegen van ontucht met kinderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar eigenlijk betekent het letterlijk : 'houdend van kinderen' dus hij heeft wel gelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want pedofilie is in onze taal niet het woord voor iemand die van kinderen houdt, zoals hij zegt.
Mensen op de Pabo houden ook van kinderen maar dat maakt ze geen pedofielen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
covered mensen op de pabo houden vooral van de werktijden en het salaris ,en niet van kinderen ,die komen op de laatste plaats
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Covered.
Homofiel = Houdend van eigen geslacht
Pedofiel = Houdend van kinderen Waar jij op doelt is heel iets anders maar de betekenis van het woord is toch echt wat Roland zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En om dat helemaal correct te zijn:
Homofiel = houdend van het gelijke
itsme
12 jaar geleden
iemand die pedofiel is, houdt van kinderen.
iemand die van kinderen houdt, is daarom nog niet per definitie een pedofiel. weet je nog hoe we dat op school leerden: alle schoorsteenvegers zijn mensen, maar niet alle mensen zijn schoorsteenvegers...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je kan het beter een kinderverkrachter noemen, pedofiel is prima verwoord als: houdt van kinderen. Dat wij het maar in een bepaalde context gebruiken betekent niet dat Roland1995 het fout verwoordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat, Een kinderverkrachter is een pedoseksueel, dat gaat weer een stukje verder.
@Covered: Way besides the point. Misschien kun je dit punt in een andere vraag proberen te maken.
@min gevertjes: onterecht. -1 voor jullie
Een pedofiel is een man of vrouw die een voorkeur heeft voor seksueel contact met kinderen of zeer jonge mensen. Het kan daarbij gaan om zowel jongens als meisjes.
Pedofielen zijn doorgaans mannen. Een vrouw met deze seksuele voorkeur noemt men gewoon een 'vrouwelijke pedofiel'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pedofiliste ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 'pedofiel' of een 'vrouwelijke pedofiel'. Beide zijn correct.