Wat is een goede optie voor het uhm?

Ik wil schrijven in een verhaal: Uhm, maar dat is geen woord. Wat kan ik daar goed voor gebruiken? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het letterlijk gesproken wordt kan het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In hoe zo'n context wil je het plaatsen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zo'n context: ‘uhm, gister ik aan het vechten'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je eerder zorgen maken over de Gramatica over het deel na de komma...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL

Het beste antwoord

ehm... het is jouw verhaal dus eh, je mag umh schrijven als je dat graag wil. Tja, en verder eh, heb ik geen idee wat de context van die uhm is dus eh..

De spellingscontrole van goeievraag heeft er ook geen moeite mee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste is geen argument, als ik soms zie welke suggesties die produceert - als het een keer is goedgekeurd door iemand is het een suggestie die de volgende keer weer opduikt :/

Andere antwoorden (3)

Uhm Is een soort tussenvoegsel dus dat kan wel gebruikt worden in verhalen
Het is zo'n zelfde woord als: PPFFF ,, Tsjjee. of Oef
12 jaar geleden
Je kunt 'uhm' als tussenwerpsel gebruiken, maar ik zou zelf 'eh' schrijven, gevolgd door een komma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Uhm" is spreektaal. Ik neem aan dat iemand in jouw verhaal "Uhm"zegt of denkt. Dan mag je dat woord gewoon gebruiken hoor. Je geeft immers gewoon het geluid aan dat iemand maakt.

Het zou een beetje ongeloofwaardig zijn als alle personages in verhalen ineens 100% correct ABN sprak toch?