Wat is nu eigenlijk Contemplatie ?

Wat houdt het nu precies in eigenlijk ?

Toegevoegd na 53 seconden:
Heb er wel een idee van, maar helemaal duidelijk is het me niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
9.8K

Het beste antwoord

contemplatie is een term die op verschillende vlakken gebruikt wordt.
het betekent beschouwen met zintuigen hart en gevoel
eigenlijk onderzoek/ denk je na over jezelf en je persoonlijke relatie tussen een onderwerp : wat doet dit met mij? hoe raakt het mij Welke reacties roept het op? Het gaat daarbij niet alleen om het nadenken erover - dat deel is reflecteren - maar ook om de directe ervaring met het onderwerp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een ander woord voor contemplatie is beschouwing. Wat meestal gebuikt wordt bij de kloosterorden die een beschouwend(contemplatief) leven leiden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het Engels geven ze er meer betekenis aan.
To contemplate betekent dan ook dat je iets overdenkt.
He is contemplating a crime: hij denkt er over na om een misdaad te begaan.