Hoeveel kans dat ik buis?

mijn examen van Latijn was niet zo goed gegaan. Bij deel 1: de zinnen heb ik letterlijk moeten vertalen, de oefeningen gingen niet vlot en mijn antieke cultuur was geen antieke cultuur meer. Bij deel 2, de geziene tekst + ongezien tekst, heb ik 1 fragment niet vertaald voor de rest viel het daar nog mee. De leerkracht had aan 3 meisjes, de goeie uiteraard, verteld dat hun examen super was maar dat er ook ongeveer 5 van de klas gebuisd zijn. We zitten met 22 in de klas, waarvan ik in ieder geval niet de slechtste ben, maar ook niet bij de normale. Hoeveel kans nu dat ik bij degene zit die gebuisd zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar is geen zinnig woord van te zeggen, maar met een hele dikke natte vinger: als je zelf al het gevoel had dat het niet goed ging, en als je al beneden het gemiddelde van de klas zit, is de kans dat je het niet gehaald hebt toch wel ruim 60 % denk ik. Maar wie weet valt het wel reuze mee. Even geduld tot je de uitslag krijgt, dan weet je het zeker.

22-3=19 5/19=26,3% kans dat je gebuisd? bent.

15 procent kans

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100