Wat houdt idealistisch realisme in?

de werkelijkheid werd niet beschreven om die zo objectief mogelijk te beschrijven, maar om de zedelijke verbetering van het publiek te bewerkstelligen.
Past bij de mentaliteit en het wereldbeeld van de gegoede burgerij in de 19e eeuw, en sluit aan bij mentaliteit van la belle ?poque

Is wat ik kon vinden maar dat snap ik niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4K

Het beste antwoord

Je ideale plaatje is niet altijd berust op realiteit. Je kunt veel willen, maar is het ook uit te voeren. Het ideale plaatje is dat we zo groen en zo schoon mogelijk rijden in Nederland. Dat is mooi maar niet realistisch. Er moet feitelijk een soort balans zijn zoals jij het nu vraagt.