Wat betekent 'Black sweat' uit de gelijknamige song van Prince?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.7K

Het beste antwoord

Letterlijk vertaald betekent Black Sweat "zwart zweet". In het lied van Prince gaat het om straattaal en niet om de letterlijke vertlaing. Hij bedoelt het zweet dat je produceert wanneer je een ondeugende actie onderneemt.

In het nummer Black Sweat is de ondeugende actie het uittrekken van (zijn) kleren en het verleiden/opwinden van een vrouw. Prince onderneemt in zijn lied dus ondeugende acties en spreekt daarom van Black Sweat.

Toegevoegd na 48 seconden:
vertlaing = vertaling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja zwart snoepje, ik denk dat het een tegenstelling is namelijk: een vrouw (snoepje) die een beetje bot is ofzo.(black). Dus er zit nog een andere kant aan het snoepje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je niet in de war met 'sweet'?
'Black sweat' betekent letterlijk 'zwart zweet'.
Ik interpreteer de tekst als volgt:
Meneer heeft zin in een potje seks en wil zich daarvoor best in het zweet werken. 'Black sweat' in dit geval omdat hij zelf 'black' is. Zijn minnares zal hij het laten uitschreeuwen als een 'white lady'.