Wat betekent "wat van eksters komt , huppelt graag "?

Dit was de uitkomst van een woordpuzzel , en die klopt want ik heb het nagekeken bij de oplossingen.

12 jaar geleden
in: Taal
2.4K
Cryofiel
12 jaar geleden
Nooit van gehoord. Klinkt alsof je dat gebruikt voor een kind dat kennelijk van de melkboer komt...

Het beste antwoord

Het is een Vlaams gezegde en betekent: Kinderen lijken op hun ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Die Vlamingen toch...!
Wie zulke mooie gezegdes kan bedenken, zou toch ook wel een regering moeten kunnen vormen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, inderdaad Pieter. Ik ben niet zo met politiek bezig, maar vind het toch goed dat er eindelijk eens een Vlaming het been stijf houdt.
adriana
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Klinkt ongeveer als, de appel valt niet ver van de boom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat van eksters komt huppelt graag.
Kinderen lijken meestal veel op hun ouders. http://home.tiscali.nl/~t246666/an/PROVERBOJ/SPREEKWOORDEN/Letter_E.htm
In onderstaande link wordt het ook vermeld, maar geen idee wat het betekent. Mogelijk: iemand die dol is op glimmende dingen of zo, en met een natte vinger is te lijmen.
Ik geef mijn idee graag voor een beter.