heeft iemand goede informatie over spotliederen uit de middeleeuwen?

Ik moet hier een presentatie over doen maar kan erg weinig vinden, heeft iemand hier informatie over ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K
bamibal
12 jaar geleden
Als je deze bij je presentatie laat zin, scoor je punten:
http://www.youtube.com/watch?v=ud7YNNA0Mwo

Het beste antwoord

Misschien heb je wat aan de info bij de Nederlandse Liederenbank, daar kun je liederen vinden vanaf de Middeleeuwen. Er is ookl vrij uitgebreide documentatie bij,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou zeker googlen op 'bard', 'troubadour' en 'minstreel', omdat zij degenen waren, die die liederen (buiten andere en heroïsche gedichten en liederen) ten gehore brachten.
Onder 'Bron' vind je een site die je misschien een kleine stap verder kan brengen.