Hoeveel nieuwe woorden kun je het best per dag leren als je een andere taal leert?

Zodat je het snelst en het best de nieuwe woorden kan onthouden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
18.6K

Het beste antwoord

Als je echt elke dag nieuwe woorden wil leren, dan moet je zeker niet aan een groot aantal denken. Tien woorden per dag betekent dat je in een maand al 300 woorden hebt geleerd.
En als je weet dat herhaling de basis is van leren, betekent dit ook dat je in die tijd dus al die woorden moet herhalen, niet zozeer als rijtje woorden maar juist in een verhaal of in een gesprek. Dat betekent redelijk veel werk, en in dat tempo kan je best in een paar maanden heel wat woordenkennis opdoen.
Overigens is taalkennis niet beperkt tot de betekenis van de woorden, vergeet de grammatica niet...
itsme
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat verschilt van persoon tot persoon, de een heeft een max van 10 woorden, de ander kan wel 50 woorden of meer per dag leren…
rose
12 jaar geleden
Volgens mij onthoud je woorden pas echt als je ze in de praktijk gebruikt. Dat betekent dus dat je de taal actief moet gaan spreken. Op den duur lijkt me dat efficienter dan het werken met woordenlijsten die je in je hoofd stampt.

Hoeveel je met woordenlijsten kan leren hangt van jezelf af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boeken lezen is een effectieve manier omdat woorden in een andere context een heel andere betekenis kunnen hebben. Pak er een woordenboek bij. Zo leer je ook woorden in zinsverband te gebruiken. Woordenlijsten hebben niet zoveel zin. Bovendien is een boek lezen een veel leukere manier en als je ergens plezier in hebt zult je er waarschijnlijk ook meer van opsteken. Tip: je zou kunnen beginnen met reisgidsjes met veel voorkomende vragen en antwoorden. De ANWB heeft erg praktische en zo leer je snel de grondbeginselen van een taal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt per persoon verschillend.
Wat ik persoonlijk een erg makkelijk programma vond voor woordjes leren in Teach 200(?) [er zijn veel verschillende versies]
Hiermee kun je jezelf overhoren op veel verschillende manieren.
Hiermee kon ik altijd al mijn woordjes in 1x leren. Vaak had ik ze in een uurtje in mijn hoofd. Dus ong. zo;n 200 woordjes per uur.

De beste manier om dit programma te gebruiken is om eerst te overhoren in steekproeven. Zo leer je telkens 10 woordjes, totdat je alles kent.

Teach is gewoon te downloaden via google.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aantallen hierboven genoemd zullen inderdaad wel kloppen (voor ieder verschillend) Ik heb nog wel een paar tips (voor mij werkte het): Je kunt eenvoudig beginnen in kinderboekjes uit de taal die je wilt leren, dan heb je direct een visuele koppeling waardoor je makkelijker onthoudt, de cursussen van Rosetta stone werken ook op deze manier en zijn ook aan te raden. Verder kun je jezelf tijd besparen door gebruik te maken van taalcursussen op cd zodat je bijvoorbeeld in de auto kunt leren.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer 25 woorden per dag kan je leren, voor de één is dat meer, of de ander minder.

Met wrts kan je het het beste leren. Teach 2000 is iets minder omdat je dan de woorden niet perse over hoeft te typen, als je de lijst online hebt staan kan je het dan ook gewoon knippen en plakken. Met wrts moet je het erin zetten, je kan wel je lijsten vanaf een ander overhoorprogramma toevoegen aan wrts. Als je zelf al je woorden in een overhoorprogramma moet zetten ben je eigenlijk ook al aan het leren. (Dit is mijn ervaring)