Staan er in de dikke Van Dale ook schijf fouten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staan er in de dikke Van Dale ook schijf fouten
SCHIJF?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijffouten en een vraag eindigt met een vraagteken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nouen niemand is perfect....

Het beste antwoord

Natuurlijk staan er fouten in.

Die bekende fouten van de 14e druk van de Dikke van Dale kan je op vandale.nl downloaden. Zie bijgevoegde link. Meestal zijn het kleine fouten zoals hoofdletter gebruik.

Bekende fouten zijn o.a.:

Trefwoord: e-mailen:
* er staat geë-maild
* er moest staan ge-e-maild

Trefwoord: kwantumtoestand:
* er staat gequantiseerd
* er moest staan gekwantiseerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

haha jazeker net als in deze vraag.

Toegevoegd na 23 uur:
toch maar even een link erbij gezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke schrijffouten zitten er dan in de Dikke van Dale?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article/detail/1436778/2006/03/27/Dikke-van-Dale-Het-duizelt-je-en-het-barst-van-de-fouten.dhtml
Het blijft mogelijk dat er schRijffouten in staan, het is tenslotte mensenwerk. Maar niet waarschijnlijk. Een dergelijk werk wordt uit en te na gecontroleerd, en nog eens gecontroleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij zijn geen schrijffouten bekend, alleen een grapje van een redacteur bij het woord volleybal.
Er stond een geringschattende omschrijving in, omdat de redacteur op zijn zachtst gezegd geen bewonderaar was van deze tak van sport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en hoe luidde de omschrijving?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het nagevraagd bij iemand die een oudere druk heeft maar dat bleek niet de goede te zijn.
Uit mijn wazige geheugen was het iets als "een kinderbalspel met een net dat zelfs door sommige volwassenen wordt gespeeld"
mensen maken fouten, en de dikke van dale is gemaakt door mensen, dus bevat ook fouten.
Natuurlijk is dit niet een kwestie van 1%, maar ik denk misschien van enkele fouten op het hele woordenboek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Dikke staan geen schijf fouten en het is onwaarschijnlijk dat er schrijffouten in staan, maar niet voor 100% onmogelijk.