Een redneck is een niet zo aardige Amerikaanse benaming voor niet-rijke, blanke (meestal) boeren uit wat minder ontwikkeld gebied. In het nederlands zouden we vermoedelijk - al even onaardig- boerenkinkel zeggen. Of gewoon boer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom die min :0
dat zijn mensen in amerika die vroeger (weet niet van nu) arme boeren waren. (bron is engels)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam redneck wordt vaak gebruikt om blanke Amerikaanse boeren in het zuiden aan te duiden. Het heeft een negatieve bijklank.
Ook is het soms een synoniem voor blanke racisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Redneck is a historically derogatory slang term used in reference to poor white farmers in the Southern United States. ;)

Redneck is een historisce term die wordt gebruikt in verwijzing naar arme blanke boeren in de zuidelijke Verenigde Staten.

ps. de bron is btw engels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engelsen in Zuid Afrika worden ook nog vaak "Rednecks" genoemd. Dit komt van oorsprong doordat de Engelsen vanwege hun blanke huid veelal hun nek als eerste verbrandde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit betreft meestal bekrompen tot reactionaire , weinig geletterde plattelanders ( veelal boeren) uit de Zuidelijke en Centrale Staten van de V.S.

In sommige muziekteksten heeft 'redneck' wel eens een 'letterlijke' verwijzingen naar het mannelijk lid.
(Redneck Friend -Jackson Browne )

Toegevoegd na 19 uur:
Hillbilly's zijn uit de Appalachen ,ook ongeletterd , beetje achterlijk , met als enig vermaak alcohol en country muziek.Maar hun levensstijl is veel toleranter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rednecks zijn inderdaad van het zuiden en de Yankees van het noorden.
Rednecks zijn een beetje de boeren meestal niet echt positief gebruikt. terwijl de Yankees de wat 'betere'mensen zijn om het zo maar ff te noemen.
er is altijd een soort rivaliteit tussen die twee